Opony rowerowe Vredestein - technolobia

Systemy i typy opon rowerowych Vredestein.

TYPY
Dętkowe: opony w klasie Race, przyklejone do specjalnej obręczy za pomocą kleju do opon dętkowych Vredestein. Z dętką wykonaną z lateksu lub butylu (linia Pro Competition).
Standardowe opony są utrzymywane na obręczy za pomocą stopki. Po napompowaniu opona przylega do obręczy i pozostaje we właściwym położeniu. Dostępne są dwa typy takich opon:

Elastyczne: opony z elastyczną stopką aramidową. Opony tego typu są dostępne w klasie Race i MTB (linie Competition i Sport).
Druciane: opony ze stopką wzmocnioną drutami ze stali nierdzewnej. Opony tego typu są dostępne w klasie Race (linia Sport), MTB (linie Sport i Standard) oraz Tour/Trek/City.


SYSTEMY
W klasie MTB w oponach elastycznych firma Vredestein stosuje trzy systemy:

Tube Type: konwencjonalne opony z dętką. Opony tego typu mogą być osadzone na standardowej obręczy.
UST Tubeless: opony ze specjalną konstrukcją stopki i powłoką z butylu po wewnętrznej stronie, zastępującą dętkę. Opony tego typu mogą być osadzone na obręczy do opon bezdętkowych.
Tubeless Ready: opony ze specjalną konstrukcją stopki. Uszczelniacz do opon firmy Vredestein może zastąpić dętkę. Opony tego typu mogą być osadzone na obręczy do opon bezdętkowych.

 

TUBELESS READY
Bezdętkowe opony TUBELESS READY pozwalają jeździć na niższym ciśnieniu opon, co pozwala na lepszą przyczepność w trudnym terenie. Ten system opon posiada ponadto tę zaletę, że jest lżejszy, co w połączeniu z uszczelniaczem do opon Vredestein, zapewnia optymalne zabezpieczenie przed przebiciem. Vredestein zaleca stosowanie opon Tubeless Ready z obręczami bezdętkowymi UST. bezdętkowe.

TRICOMP X TECHNOLOGY
Przez zastosowanie różnych mieszanek gumy w bieżniku i ścianach bocznych, w połączeniu ze strukturą ostróg specyficznie dostosowanych do tych mieszanek, opony dają doskonałe wyniki, niezależnie od terenu.

DUOCOMP TECHNOLOGY
Technologia ta wykorzystuje zintegrowaną mieszankę bieżnika i ścian bocznych, która optymalizuje przyczepność, opory toczenia i trwałość opony.

 

KARKAS

Podstawową częścią opony jest osnowa, określana również mianem karkasu. To szkielet opony, który spełnia bardzo ważne funkcje – odpowiada za właściwy kształt opony oraz za przenoszenie obciążeń, które powstają w trakcie jazdy. Karkas utrzymuje również wewnątrz opony ciśnienie na wymaganym poziomie.